حکایات كشف الأسرار و عدة الأبراركشف الاسرار و عدة الأبرارمطالب برگزیده كشف الأسرار و عدة الأبرار

فَأَوْحى‏ إِلى‏ عَبْدِهِ ما أَوْحى‏ چه بوده؟کشف الاسرار و عده الأبرار

آورده‏ اند در بعضى کتب که- عایشه از حضرت سلطان کونین و امام الثقلین‏ النبى الهاشمى اعنى النبى الامى العربى محمد المصطفى (ص) پرسید که- یا رسول اللَّه از آن رازها که شب معراج رفت و حضرت احدیت جل جلاله و عم نواله و عظم شأنه و عزت کبریاؤه در کلام قدیم میفرماید که‏ فَأَوْحى‏ إِلى‏ عَبْدِهِ ما أَوْحى‏ چه بود؟اگر لختى که گفتنى است با من گویى.

رسول هاشمى و نبىّ مطلبى علیه افضل الصلوات و اکمل التحیات فرمود:

یا عایشه گفتم- خداوندا امّتهاى گذشته‏ چون سر از اطاعت‏ بگردانیدند قومى را سنگ باران فرمودى، قومى را بزمین فرو بردى، قومى را صورت بگردانیدى، خداوندا با امت من چه خواهى فرمود و ایشان را حکم چه رانده‏اى؟

حضرت عزت جل و علا فرمود فَسَلامٌ لَکَ مِنْ أَصْحابِ الْیَمِینِ‏.

تو در کار ایشان همه سلامت و امن و عافیت‏دان و دل خویش از ایشان بسلامت دار و ایمن باش.

اگر گذشتگان را سنگ‏باران فرستادم، امت تو را رحمت باران فرستادم و فرستم که من در ازل فرموده‏ام و حکم رانده که:عَسى‏ رَبُّکُمْ أَنْ یَرْحَمَکُمْ‏ کَتَبَ رَبُّکُمْ عَلى‏ نَفْسِهِ الرَّحْمَهَ.

و اگر از ایشان قومى را بزمین فرو بردم اینان را بآسمان بر آرم و بجنّات مأوى رسانم که من در ازل فرموده ‏ام‏:فَلَهُمْ جَنَّاتُ الْمَأْوى‏ نُزُلًا.

و اگر ایشان را صورت خلقت بگردانیدم، اینان را صورت عمل بگردانم، سیّئات را حسنات کنم. که من در ازل فرموده‏ ام‏.فَأُوْلئِکَ یُبَدِّلُ اللَّهُ سَیِّئاتِهِمْ حَسَناتٍ‏.

یا محمد و اگر نه آن بودى که من دوست دارم که با امت تو سخن گویم و عتاب کنم، خود با ایشان من حساب نکردى‏، لو لا انى احب معاتبتهم لما حاسبتهم.

کشف الأسرار و عده الأبرار رشید الدین میبدى سوره الواقعه آیه۵۸-۹۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
-+=